Veelgestelde vragen

Als je vragen hebt die hieronder nog niet beantwoord worden: stel ze via teams.

Masterclassprogramma - Doel en rol van Data Analist

Het doel van het Masterclassprogramma Data & Analyse en de Community Data & Analyse is het niveau binnen de georganiseerde sport op het gebied van Data & Analyse op een hoger niveau te brengen. Zodanig dat deelnemers aan het programma met vertrouwen zelfstandig een rol als data-analist voor jullie organisatie kunnen vervullen binnen jullie specialisme. Of dat nu bijvoorbeeld marketing, sportontwikkeling, topsport, strategie of bedrijfsvoering is.

De rol van data-analist kun je hebben ongeacht je functie. Wij verstaan er onder: iedereen die data omzet in relevante en tijdige informatie. Informatie is relevant en tijdig als die leidt tot actie.

De rol van data-analist gaat uitgebreider aan de orde komen in Masterclass 2 wanneer we het gaan hebben over de belangrijkste rollen die samen Data & Analyse mogelijk maken en uitvoeren.

Teams - hoe zorg ik dat mijn naam in beeld komt als: voornaam achternaam?

De naam die zichtbaar is komt overeen met de naam waarmee je in je eigen Microsoft account of Office365 account bekend bent. De naam daar (laten) aanpassen zorgt ervoor dat ook op andere plekken je naam goed verschijnt.

Handig vooral als je makkelijk gevonden wilt worden door je klasgenoten! Iemand aanschrijven op @voornaam etc is toch makkelijker dan @vdnboogaard.voornaam.

Pas het zelf aan in je Microsoft account of vraag je eigen ICT beheerder om hulp.

Webinars - wanneer vinden de webinars plaats?

Na de kennismaking op donderdag 28 mei bestrijken de inhoudelijke Masterclasses telkens een periode van 2 weken. De eerste periode start op 1 juni. Het webinar voor Masterclass 1 vindt plaats op donderdag 4 juni. Je krijg zo het schema tot en met 15 november te zien. Let met name op de donderdagen waarop het webinar plaatsvindt. Dat zijn de enige dagen waarop we live bij elkaar komen. Buiten die vaste lesdagen deel je je eigen tijd in voor zelfstudie en samenwerken met je reviewgroepje.

Om veel interactie tussen deelnemers en docenten mogelijk te maken splitsen we jullie op in drie webinargroepen van maximaal 12 deelnemers. We vragen je zodadelijk aan te geven op welke tijdstippen we je zouden kunnen indelen. Je wordt op basis van die voorkeur door ons ingedeeld in een webinargroep en blijft voor de rest van het programma op dat tijdstip deelnemen.

  • Webinargroep 1 start om 10:00h en duurt tot uiterlijk 12:00h
  • Webinargroep 2 start om 13:00h en duurt tot uiterlijk 15:00h
  • Webinargroep 3 start om 15:00h en duurt tot uiterlijk 17:00h

Geef voor dinsdag 2 juni 12:00h je voorkeur aan via: https://nl.surveymonkey.com/r/2QFLSLC?Survey=MCP_01 Daarna delen wij de groepen in.

Uitzondering: Masterclass 3 - het leren werken met PowerBI

Vanwege een andere opzet van Masterclass 3 - PowerBI - wijken we af van dit schema en verzorgen we door de dag héén blokken voor grotere webinargroepen waarin we op specifieke onderwerpen ingaan waar behoefte aan is. Veel van jullie starten voor het eerst met PowerBI. Houdt voor donderdag 2 juli dus rekening met een dag die duurt van 10:00h tot 17:00h.

Schema masterclasses tot en met 15 november 2020Schema masterclasses tot en met 15 november 2020

Webinars - worden webinars opgenomen?

Webinargroepen worden opgenomen. Voor ons om van te leren en om ze terug te kunnen kijken. Let wel op. Het programma volgen door alléén webinars terug te kijken is níet mogelijk. In elk webinar werk je in kleinere groepen samen aan opdrachten. Je maakt deel uit van een vast breakoutgroepje en die laat je natuurlijk niet in de steek. Bij afwezigheid nemen zij - en wij - contact met je op.

De opname kun je ongeveer een dag later terugvinden in Teams in het kanaal van de desbetreffende Masterclass - tabblad Bestanden.